Un alt fel de sport – TRX

O altă porție  FREE de sănătate…. :).20130723_183105

Fiind o persoană căreia i-a plăcut să facă mișcare, sport de mică ( am practicat de-a lungul timpului mai multe tipuri de mișcare, ca: volei, handbal, dans modern, karate…, ca apoi să rămân fidelă pentru o perioadă mai lungă de timp alpinismului), am ajuns ca acum ( după o foarte lungă pauză), la maturitate, să regăsesc în mișcare o metodă de relaxare, binedispunere, menținere.

În ultimul an am reluat acest obicei destul de intens, deci la modul cel mai serios posibil. Am practicat constant Cycling, Kangoo Jump, Tae Bo…. , exerciții cu greutăți…și mai nou am fost cucerită de una dintre cele mai interesante, atractive metode de antrenament  – TRX.

L-am descoperit uitandu-mă pe YOUTUBE, pentru a descărca filmulețe cu exerciții fizice de făcut acasă.

M-am documentat și mi-a plăcut foarte mult descrierea, testimonialele practicanților. Așa că, am început să caut și eu în Timișoara… o sală unde se poate practica acest sport. Din câte știu, aici (în TM) este o singură sală (din păcate) în cadrul căreia amatorii de acest gen de  sport, ar putea să se „delecteze” , să se bucure de beneficiile acestei MINUNĂȚII .

Am fost cucerită încă de la prima oră; chiar a fost și este(încă) o mare provocare. Până acum, nu am pățit niciodată, ca după un antrenament  mai lung, de-a lungul mai multor ore, zile, să fac febră musculară după fiecare clasă. Nu mi s-a mai întâmplat niciodată să mă doară toți mușchii corpului…., brațe, spate, piept, abdomen, fesieri, picioare….NICIODATĂ, credeți-mă(cei care practică acest sport știu foarte bine despre ce vorbesc). Sunt pe drumul cel  bun, dar mi-am dat seama că trebuie multă muncă, pentru a reuși să faci exercițiile corect, pentru a obține anduranța fizică. Nu este ca în cazul altor sporturi, în care organismul se obișnuiește mult mai ușor :).

De ce?

Simplu: pentru că aici lucrezi intensiv, simultan …. o mare parte din mușchi. Îți vei da seama că te dor mușchi…., care până în acel moment… nu știai că există. 🙂

TRX…. o formă de mișcare complexă….și , SINCER, NU fac reclamă; este pur și simplu părerea mea, datorita impactului, rezultatelor .

 

Ce este TRX? 20130723_183216

Nu pot să îți spun decât că pentru mine este un produs UNIC .

Dacă nu sunteți familiarizați cu el, l-am putea descrie ca un dispozitiv cu două benzi de rezistență(corzi, benzi), pe care îl poți  fixa de orice corp fix și solid, oriunde și cu ajutorul  căruia poți face diferite exerciții(  simple, complexe, de stretching, de rezistență, etc);  folosindu-ne de  gravitație și greutatea corpului nostru, acest dispozitiv este ideal de folosit.

Așa cum spune instructorul de la clasa de TRX(nu dau nume),” îl putem numi (tehnic)  un aparat multifuncțional, perfect pentru funcțional training. TRX-ul a fost creat de un cadru militar american (Randy Hetrick), pentru a se antrena el și camarazii lui. Inițial a fost improvizat din legăturile unei parașute, cusute manual, după care a evoluat și a ajuns la forma cunoscută astăzi.”

Ca începător, eu cred că ar fi bine să încerci acest sport,  abia după ce ai „muncit” cu un antrenor personal mai întâi, la elementele de stabilitate, echilibru, rezistență, … sau direct TRX …dacă ești într-o formă mai buna.

CÂT DE EFICIENT ESTE LA CAPITOLUL CALORII ARSE???

La capitolul calorii arse, pot să vă spun că puteți arde foarte multe, multe grame, kg de țesut adipos :). Acest gen de antrenament se poate adapta la mai multe niveluri de intensitate ( mai multe calorii arse 🙂 ) , totul depinzând de unghiul corpului în momentul exercițiilor, de modul în care se fac mișcările. Pentru a fi un antrenament de mare intensitate, mișcările de rezistență trebuie să fie consecutive și fără odihnă.

Potrivit Harvard Medical School, la 30 minute de rezistență cu miscari consecutive, fără odihnă pe sesiunea de antrenament, se pot arde între 180 și 266 de calorii, în funcție de greutatea corporală.

Cine îl poate practica și cine nu?

ORICINE!!

Da, oricine, chiar si cei cu afectiuni ale coloanei, genunchilor, fiind folosit chiar și în ședintele de fizioterapie.

Totuși, indicat este ( așa cum am mai zis) să se facă sub stricta SUPRAVEGHERE,  la început, pentru că stabilitatea cea mai mare ne este dată de musculatura profundă, care,  de cele mai multe ori,  este insuficient antrenată; acest aspect neglijat, poate avea repercusiuni destul de neplăcute, așa cum am pățit eu( am făcut o tendinită la mână, între braț și antebraț .. 🙁 )

Un ultim PRO – argument adus acestui sport…. și vă las CU BINE ….cu …, cu TRX!!!! 🙂

Toți microbiștii adevărați știu că noul preparator fizic al echipei Steaua, le-a inclus acestora în „dieta”zilnică de sport, antrenament cu …, așa cum bine v-ați dat seama, cu benzile TRX!! Conform mărturisirilor conducătorilor Stelei, „responsabile” de condiția fizică de invidiat a jucătorilor…. sunt antrenamentele cu benzile TRX!!   20130723_183207

Plec… până data viitoare …. când voi reveni cu o noua porție  FREE de sănătate!! 🙂

Reply